onsdag 19 november 2008

Ljuga om graviditet

Varför ljuga?

Är det bättre att få jobbet och sen berätta för chefen om graviditeten? Då är man ju en lögnare i chefens ögon istället. Och jag anser att en chef som väljer att inte anställa mig för att jag är gravid eller har barn är ändå inte en chef som jag vill ha. Då blir det ju tjafs varje gång barnet råkar vara sjukt, har inskolning eller liknande...

Mina chefer ansåg att jag skulle utvecklas av min graviditet och moderskap. När jag berättade för min chef att jag var gravid blev jag befodrad till en chefsroll. Hon menade på att jag äntligen kommer lära mig att prioritera och multitaska mer än innan. Fantastiskt.

Nej, som jag sa... jag skulle ändå inte vilja ha en chef som är emot graviditet och föräldraskap. Då söker jag hellre ett annat jobb.

xxx

1 kommentar:

  1. Hej

    Du har så rätt! Är själv arbetsgivare och jag skulle bli skogstokig om någon kom på interjuv och ljög. Däremot har jag inga problem med att anställa en gravid!
    Hur tror man att man ska få en trevlig arbetsplats om man börjar sitt jobb med att ljuga?

    Åsa

    SvaraRadera