onsdag 19 november 2008

Hjälpa eller stjälpa?!

Om man har problem med sina barn och Om man behöver hjälp så förstår jag att man kan vända sig utåt för att få den hjälpen man behöver... exempelvis skolkuratorn, Bumm eller BuP m.m. Men om man ringer till ett TV-bolag och anmäler sig till ett TV-program... Vad är man ute efter då? Ärligt... vad?!

Att få hjälp? Genom att visa upp sina "problematiska" barn för alla deras vänner, lärare, släkt och vänner? Genom att sitta i TV och skälla på barnen eller ge upp? Vad hjälper detta? Snälla kan någon berätta för mig för jag förstår inte!

Jag tror helt ärligt inte att man är ute efter att få hjälp... man är ute efter att synas. Och det på barnens bekostnad. Är detta en ny form av Munchausen by Proxy?

Helt ärligt... ni som har problem med barnen, vänd er till BuP eller skolkuratorn... inte till TV! Jag blir ledsen och förbannad när jag ser sånt här!

xxx

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar